Op avontuur in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Op avontuur in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Op avontuur in Canada

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

24 November 2009 | Canada, Vancouver

Na een knuffel van m’n roommate vertrok ik om 4.45 richting het vliegveld. Eenmaal in Seattle aangekomen moest ik op zoek naar de bus die me zou afzetten bij het Greyhound station (de bus waarmee ik naar Vancouver ging). Ik was blij dat ik na 30 minuten eindelijk de bus kon verlaten, het was namelijk weer duidelijk dat het openbaar vervoer in the US niet echt gebruikt wordt door de allerdaagse medemens, maar eerder de (hoe kan ik dit verantwoord beschrijven..) armere mensen en dus al gauw de aparte typetjes. Maaar oke helemaal overleefd dus. Voordat m’n volgende bus naar Vancouver zou vertrekken had ik 4 uur de tijd om Seattle te ontdekken. Voornamelijk veel gelopen, ik kwam er namelijk achter dat ik de bus een paar haltes te vroeg had verlaten.. Eenmaal in het centrum dus de nodige foto’s gemaakt, geluncht, alvast wat kadootjes voor thuis ingeslagen en vanwege de kou & wind heb ik het laatste uur doorgebracht met Macchiato Caramelo in Starbucks. De steden beginnen overigens al echt aan hun kerstsfeer te werken. De kerstbomen komen te voorschijn in de warenhuizen en ook alle Starbucks filialen zijn omgetoverd. Pas toen realiseerde ik me eigenlijk dat het inderdaad alweer bijna kerst is.


Nadat ik eenmaal het Greyhound station had ontdekt, bedacht ik me dat het eigenlijk toch een beetje spannend was om zo alleen te reizen met de bus, het station zag er namelijk nogal vervallen uit, en het zelfde geldt eigenlijk voor de mensen die er rond liepen: daar zat ik dus tussen al die slonzige en muffe Amerikanen.. Misschien nemen de meeste mensen toch gewoon het vliegtuig. Na een halfuur wachten konden we de bus in, en ge-luk-kig hoefde ik de stoel naast me niet te delen met een van de eerder genoemde slonzige Amerikanen. Eenmaal onderweg voelde ik me al weer een stuk stoerder dat ik dit zelf ondernam!


Eenmaal aangekomen in Vancouver haalde Herman (m’n neef) me op van het station. Hem herkende ik totaal niet meer van 10 jaar geleden! Vervolgens zijn we naar zijn huis gereden en hebben daar gegeten met zn vrouw Barbara en kids Dirk & Claira. Ook mn achterneef Branden kwam daar naar toe. ‘s Avonds ben ik met Branden mee naar huis gegaan om daar 2 nachten te blijven. Hij woont in een ‘kelder appartement’ samen met een vriend in Vancouver. De volgende dag moest Branden nog gewoon werken dus ben ik zelf op pad gegaan. Helaas regende het beide dagen en was het onwijs koud. Eerst heb ik een bezoekje gebracht aan een van de grootste winkelcentra in British Colombia. Hier heb ik een jurk gescoord voor formal dinner (waar ik het over had in het vorige bericht). Na een paar uur hier hebben rongelopen besloot ik om de metro te nemen richting het China town van Vancouver. Door de kou en regen heb ik alleen gauw een paar foto’s gemaakt en toen snel weer richting de metro: op weg naar het ziekenhuis waar Branden werkt. Vervolgens zijn we samen naar huis gegaan, gegeten, en daarna zijn we naar een vriend van Branden geweest die een appartement huurt op de 27e verdieping in downtown Vancouver. Hier kon ik dus mooi gebruik van maken om een paar foto’s te maken. Trouwens, de voorbereidingen voor de Winterspelen zijn natuurlijk ook al op volle gang en vanuit zijn appartement kon ik zien waar de spelers verblijven en een aantal stadiums. Vervolgens zijn we met de zelfde vriend (Talin) naar een lounge bar gegaan om een paar cocktails te drinken: Aangezien de legal drinking age in Canada 19 is moest ik hier natuurlijk gebruik van maken.


De volgende ochtend hebben we de nodige foto’s gemaakt in downtown Vancouver (eindelijk was het droog..) en vervolgens namen we het vliegtuig richting Kelowna. Na het opstijgen konden we gelijk weer landen: na 30 minuten waren we er alweer. Hier stond Judy (mn nicht) op ons te wachten. Na een uur rijden kwamen we aan in Salmon Arm. Ik verbleef de 2 nachten bij Judy & Roger met hun kids Branden, Darcy en Tanner.
‘s Avonds zijn we eerst naar de bioscoop geweest met z’n allen, de film Blind Side. Onwijs goede film! Wel weer typisch Amerikaans: bij elke grap lag de hele zaal dubbel van het lachen. Daarna naar de plaatselijke kroeg geweest, weer een ervaring rijker! Rock, afgewisseld met Country muziek. Echt een top combinatie dus. De leeftijd varieerde van 16 tot 66 ongeveer en de meesten zaten zich er voornamelijk vol te gieten met bier aan de bar. Maar goed, ook dat weer mee gemaakt.
Volgende ochtend eerst een typisch ontbijtje: Bacon, eieren & aardappels. Daarna een bezoekje gebracht aan tante Janny en Ome Henk. Hun huis herkende ik precies nog van 10 jaar geleden. Alles zag er trouwens nog precies zo uit, alleen dan 10 jaar ouder en ook zonder opknapbeurten. Maar het was erg leuk ze weer te zien hier en voornamelijk tante Janny vond het erg leuk dat ik er was. Vervolgens zijn we naar het centrum van Salmon Arm gereden, rondgelopen en de nodige foto’s gemaakt. Ennn eindelijk weer eens Hollandse kaas gegeten, wat ik erg mis.
‘s Middags heb ik met Branden een tochtje door de bergen gemaakt op de quad. Erg gaaf! En ook prachtig uitzicht. Eigenlijk deed het me denken aan het winterse oostenrijk. Op de bergen lag al behoorlijk sneeuw, maar de dagen dat ik er was was er geen sneeuw in het dal.
‘s Avonds had Judy een etentje georganiseerd met de hele familie. Erg leuk en gezellig.
De volgende ochtend weer een ander typisch ontbijtje: Pancakes en corn bread! Daarna ben ik met Judy naar Carol (aangetrouwde nicht) gereden om daar koffie te drinken. Prachtig huis met zowaar een binnenzwembad! Grappig detail: in de ouders slaapkamer is een klein raampje om zo de kids in de gaten te houden tijdens pool parties! Erica (mn achternicht, dochter van Carol) was er ook met dr 3 kids (kun je nagaan, ze is 23 en de 4e is op komst!!!).
De rest van de dag gepokerd met de familie en ‘s avonds weer richting het vliegveld om terug te vliegen naar Vancouver. Hier heb ik nog 1 nacht doorgebracht bij Branden en vervolgens richting het Greyhound station om daar de bus naar Seattle te nemen. Na 4,5 uur in de bus kwam ik aan in Seattle, toen richting het vliegveld en vervolgens het vliegtuig richting San Jose: waar Katie & Anthony me ophaalden.


Het was een heerlijk weekend, absoluut leuk om iedereen daar te zien, maar ik vind het ook weer heerlijk om terug in San Jose te zijn. Stiekem miste ik mn vrienden hier, die elke dag om heen zijn. Eenmaal thuis bleek dat mn roommate onze kamer een grote schoonmaakbeurt had gegeven als verassing!
Vandaag was het verder een rustige dag, bijgekletst met iedereen, de was, etc. Morgen hoog nodig weer wat aan school doen en ‘s avonds vertrekken we met zn 22’en richting San Diego! Zin in!



  • 25 November 2009 - 08:52

    Mama:

    Hoi Taar

    Weer een top weekend gehad en leuk voor de fam. waar je hartelijk bent ontvangen, nu weer veilig op honk (thuis San Jose) Tijdens de reis heb je ondekt dat het ook anders is in US en naturlijk weet je dat ook wel maar ik las dat je het toch wel spannend vond.Dapper hoor om dit in je eentje te ondernemen, en wat een gezellig thuis komen bij je medestudenten.

    Liefs papa en mama

  • 25 November 2009 - 09:15

    Karen:

    Hartstikke leuk om al die foto's te zien! Toch zijn ze niet zoveel veranderd...
    Veel plezier in San Diego, met mooi weer is Old Town zeker een aanrader en ook SeaWorld natuurlijk!

    Als jullie met de auto gaan, zeker even voor San Diego langs de kust rijden (vanaf LA) erg gaaf! Of gingen jullie vliegen?

    Have fun! Dikke kus!


  • 25 November 2009 - 11:37

    Marloes:

    Hoi lekkertje,

    Toch even leuk, zo'n hereniging met je family! Hoewel het dan wel weer lekker is om thuis te komen inderdaad! Wel een gedoe al dat gereis als ik het zo lees, maarrr ik vind je zeker heeeeul stoer!!

    Ik ga mijn wbj ook maar eens even updaten!

    Kusssssje

  • 26 November 2009 - 21:25

    Liset:

    hee taar!

    weer een stukje meer van de wereld;) je reist wat af, maar inderdaad, wat een gedoe lijkt me met al die bussen enz! nog niet verdwaald?
    foto's zien dr super uit..vooral die in de bergen met de quad, echt gaaF!
    geniet er nog maar even van in san jose, san diego!

    liefssx

  • 30 November 2009 - 21:28

    Rens:

    Ook een kusje van Rens ;)

  • 30 November 2009 - 21:34

    Bart:

    Onwijs gaaf dat je ook Canada hebt bezocht! Hoe was San Diego?? Ben benieuwd naar de volgende avonturen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 41875

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: