Storm, regen en kou in the Golden State - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Storm, regen en kou in the Golden State - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Storm, regen en kou in the Golden State

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

13 Oktober 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Met een dikke trui, warme sokken en met een hete cappuccino naast me zit ik me af te vragen of ik wel echt in California ben. Sinds de afgelopen 1,5 week liggen de shorts ver achter in mn kast en zijn de spijkerbroeken te voorschijn gekomen. Het is zowaar herfst hier!! Sinds 2 dagen regent het non-stop en het huis is daar blijkbaar niet tegen bestand want er zijn een aantal lekkages ontdekt. Het is maar goed dat ik morgen naar Nederland ga, zodat ik mn klerenkast om kan ruilen want dit had ik niet verwacht.

Sinds 2 weken hebben we de bowlingbaan op de campus ontdekt. Voor 2 dollar (in het weekend maarliefst 1) hebben we 1 uur de grootste lol. De competitie is begonnen! In het weekend is het zelfs discobowling, beter kan natuurlijk niet. Dus vanaf nu zijn we 2 keer in de week op de bowlingbaan te vinden.

Vorige week zaterdag was het love festival in San Francisco, wat een gekkenhuis. Ik kreeg een beetje een koninginnedag déjà vu: 1,5 uur opgepropt in de trein richting SF. Echt een topdag, zowaar met een techno festival.

Afgelopen donderdag kregen we alcohol voorlichting in huis, aangezien we hier met zoveel verschillende nationaliteiten zitten en iedereen andere regels heeft in zijn/haar land, leek het de directrice van het huis een enig idee om hier met elkaar over te praten en voorlichting te geven over de nadelen van alcohol. Stiekem was het best interessant, maar of iemand het echt serieus nam.. dezelfde avond zijn we namelijk naar een of andere club gegaan (waar ik zelfs binnen kwam met iemand anders haar ID), en dusss ook een drankje kon nuttigen!

Vrijdag was ein-de-lijk een uitslaapdag, en een dag waarop ik niets had te doen voor het eerst sinds tijden. Dus wat doe je dan; shoppen met Cordi & Magda!
Zaterdag was er weer een footballgame, dit keer tegen Idaho. De hele campus natuurlijk weer op z’n kop, dit keer zelfs 20% korting op alle blauwe of gele kleding in de campus shop, om iedereen te stimuleren deze kleren te kopen en naar de wedstrijd te gaan.. Voor de wedstrijd is er een ‘tailgate’ party. Het idee daarvan is om op de parkeerplaats van het stadium bij je auto bier te drinken.. Maargoed, ook dat moet je een keer mee gemaakt hebben.

Afgelopen zondag zijn we wezen paintballen met zn 20’en! Dat was echt te vet, maar ook te pijnlijk aangezien we geen bescherming kregen. Maar dat gaan we absoluut vaker doen!

M’n colleges vandaag zitten er al weer op, nu is het tijd om in te pakken voor m’n trip naar Nederland!! Pas nu begint het een beetje te kriebelen. Ik vlieg hier woensdagochtend om 9 uur, en kom donderdagochtend om half 9 aan in Amsterdam. Aanstaande zaterdag is het feest van pap en mam! Vrijdag de tijd om mn vriendinnetjes te zien en inkopen te doen: 20 pakken stroopwafels!

  • 13 Oktober 2009 - 18:57

    Marloes:

    Géniale foto! Mennn ik ben ook wel weer toe aan een lekker technofeestje *jaloers*! Heerlijk dat je zoveel dingen onderneemt, jij gaat echt heimwee krijgen, zelfs die paar daagjes in NL ;-)

    Maarrr ik vind het wel meer dan leuk dat we allebei eventjes in het land zijn. Heb je alweer veel te lang niet gezien! Even lekker in real life bijkletsen, heb er zin in!

    Ik zie je vrijdaggg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Jose

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 42738

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: