Los Angeles - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

29 September 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Ondertussen is het alweer hoog tijd voor een update. Afgelopen weekend was absoluut een hoogtepunt. Met z’n 16en richting Los Angeles! Nadat ik donderdagmiddag ein-de-lijk m’n examens er op had zitten kon ik mn spullen inpakken, eten inslaan vanuit de Dining Commons en andere voorbereidingen. Rond middernacht vertrokken we richting Los Angeles, een 6-uur durende rit. Maar alleen al de autorit is leuk. Samen met Cordi, Magda, Lukasz en Antti deelde ik de auto. Helaas was het niet toegestaan dat ik reed aangezien ik onder 21 was. Al dachten we dat dat best zou kunnen, wat kan er fout gaan op de snelweg zou je denken. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het niet heb gedaan want tijdens het weekend zijn we tegen een andere auto gebotst (niks ernstigs), natuurlijk waren we goed verzekerd en hadden we alleen wat blikschade. Maar had ik achter het stuur gezeten, dan had het ons een paar duizend dollar gekotst.

In elk geval, rond 7 uur ‘s ochtends kwamen we aan in LA. Omdat we nog niet in ons hotel konden zijn we eerst naar Venice Beach gereden. 7 uur ‘s ochtends en het strand barstte van de surfers. Voor het werk nog even de zee in, wat een leven. Maar aan de andere kant, Venice Beach is een soort van ‘hippie’ plek, en het stikt er van de daklozen. Iedereen hier in LA wil artiest worden, maar aangezien die kans 0,0001% is, eindigt weet ik hoeveel als dakloos aangezien ze niet zo snugger zijn om een plan B te hebben. Veel rare mensen dus, maar toch heeft het ook weer wat. Op de een of andere manier zijn ze toch gelukkig met wat ze hebben. Veel gezien dus in Venice Beach, en natuurlijk ook even bijgekleurd op het strand. Een prachtig strand trouwens, stukken beter dan Santa Cruz hier bij ons in de buurt. Ook zijn we van Venice Beach naar Santa Monica gelopen, waar we ongeveer een uur over deden. Echt een heerlijke dag. Uiteraard veel foto’s! Rond een uur of 7 richting ons hotel, perfecte locatie 10 min vanaf Hollywood. We hadden 2 kamers geboekt voor ons 16en, een erg krappe boel en met zn 3en in een bed. Je moet toch wat om de kosten te besparen ;-) Een ander nadeel is dat we dus maar 2 badkamers hadden. 2 uur later was iedereen dus eindelijk gedoucht en stapten we weer in onze luxe huur auto’s (een dikke dodge waar voor we p.p. 35 dollar betalen voor en heel weekend!!) om de walk of fame te bekijken in Hollywood. Vervolgens terug naar het hotel, daar nog even een feestje gebouwd en uiteindelijk uitgeput in slaap gevallen.

De volgende dag vroeg op: vandaag richtig Universal Studios in Hollywood. Ontzettend gaaf! Alleen ontzettend heet die dag, richting de 40 graden. In het hele park stonden enorme ventilators met nevel. We hebben veel shows bekeken en natuurlijk de attracties.
Rond een uur of 5 hadden Magda & Lukasz (stelletje uit Polen), Cordi en ik het eigenlijk wel gezien en zijn toen met een vriend uit Los Angeles van Magda en Lukasz mee gegaan, om in zijn te dikke Mercedes een rondje te rijden door Beverly Hills en Rodeo Drive te bekijken. Daarna weer terug naar het hotel. Uiteraard was nu het plan om het uitgaansleven in Hollywood mee te maken. Dit moest ik alleen even aan mn neus voorbij laten gaan dankzij die heerlijke Amerikaanse regels.. Daarom besloten we eerst in het hotel een feestje te bouwen met de nodige spelletjes en muziek. Uiteindelijk besloten Magda en Lukasz ook niet meer uit te gaan en hebben we veel lol gehad met z’n 3en in het hotel. Rond 4 kwam de rest terug en uiteindelijk lagen we tegen 6 uur in bed. Helaas was het de volgende dag alweer zondag en tijd om te gaan. Nadat we eindelijk iedereen wakker hebben gekregen zijn we rond 10 uur richting een uitkijkpunt gegaan om foto’s te maken van het Hollywood teken en vervolgens met z’n allen nog een keer Beverly Hills bezocht en Rodeo Drive. Daarna besloten we om de laatste uurtjes op Malibu door te brengen alleen was het bij het strand totaal bewolkt en koud.
Rond 4 uur vertrokken we weer richting San Jose, weer 6 uur lang in de auto, maar veel lol en de nodige filmpjes gemaakt. Hopelijk kan ik die zo uploaden.

Rond 10 uur ‘s avonds weer thuis, toch weer lekker om in je eigen bed te slapen! Al sliepen we uiteindelijk pas weer rond een uur of 3, eerst de foto’s bekijken ;) Kortom, echt een fantastisch weekend. En je merkt dat je nog hechter wordt als groep tijdens trips als deze. Helaas staat er een trip gepland naar Seattle en Vancouver in het weekend dat ik naar huis kom.. maar vooruit, een weekendje Nederland is toch ook best leuk ;)

Dan nog even over vorig weekend.. Karen en Kirsten kwamen langs! Heel raar om de meiden hier te zien. Ik was zo slim om een de gastenkamer voor een verkeerd weekend te reserveren, dus moesten ze bij ons op de kamer slapen, maar mn roommate was zo aardig om op een andere kamer te slapen voor ‘t weekend. Nadat ik ze de campus had laten zien en we ze de Dining Commons ingesmokkeld hadden, gingen we ‘s avonds met de brazilianen Juliano, Henri en Lelani naar Min’s huis (ook internationale student) om daar wat te drinken en te kaarten. De volgende dag zijn we wezen shoppen in een enorme outlet, maar het was zoo warm die dag dat we uiteindelijk ook nog even naar het zwembad op de campus zijn gegaan met de rest. Zaterdag zijn we met Cordi naar Santa Cruz gegaan, naar het strand en ‘s avonds hier in huis met de andere studenten. Zondagochtend vertrokken ze al weer richting San Francisco!

Voor de rest was afgelopen week voor bij gevlogen, donderdag had ik 3 examens dus van maandag tot woensdag eigenlijk alleen maar gestudeerd. Ik ben benieuwd naar de uitslag van de examens.. heb geen idee. Het was in elk geval moeilijker dan ik had verwacht, maar volgens mij heb ik het wel gehaald.

Nu is het hoog tijd om weer wat nuttigs te gaan doen.
Tot over 3 weken!

Liefs

• 30 September 2009 - 00:48

Karen:

Haha, dus toch nog naar LA geweest? Vet hoor! Wij zitten nu in Tuba-city ongeveer een uurtje vanaf de Grand Canyon waar we vanaf morgen 2 nachten zijn. Daarna het einde in Las Vegas, en dan zit het er helaas alweer op... We hebben echt prachtig weer gehad, alleen zitten we nu in Arizona en is het gewoon mistig van het zand! Erg apart om mee te maken.

Wij vonden het in elk geval erg leuk om je daar te zien, en we hebben het zekers gezellig gehad!

Tot over 3 weken! :D

Dikke kus en de groetjes aan de jongens en Cordi!

• 30 September 2009 - 05:38

Marloes:

Seriously Taar, jij doet eeeecht VETTE dingen! Ben je nog een Hollywoodster tegengekomen? Wel echt lelijk dat je zo weinig mag als je nog geen 21 bent. Ik dacht dat je juist al op je 16e ofzo auto mocht rijden in Amerika?!

Gauw een skypedate regelen!

xxxx

• 01 Oktober 2009 - 12:40

Selina:

Hey Tari..
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Je zult je vast en zeker vermaken :D Ook aan de foto's te zien!
    Hopelijk je examens gehaald, dat is dus nog ff afwachten?!
    Groetjes en ik wacht af naar je volgende verhalen ;)
    Liefs Selina