Halloween weekend - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Halloween weekend - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Halloween weekend

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

03 November 2009 | Verenigde Staten, San Jose

En alweer is er een week voorbij. De hele week stond in het teken van Halloween! Elke dinsdag avond is het ‘coffee night’ hier in huis, waarbij je vrienden van school etc uit kunt nodigen. Elke week met een ander thema en dit keer dus Halloween. Pompoenen uithollen hoort daarbij, zie de foto’s voor het resultaat!

Woensdag overdag bestond voornamelijk uit schoolopdrachten, en ‘s avonds waren we uitgenodigd in een ‘sorority’ huis hier verderop in de straat. Je hebt hier sororities voor meiden en futurities voor jongens. Je kunt het vergelijken met studentenverenigingen in Nederland. Elke vereniging heeft een eigen huis, en alle huizen staan in de zelfde straat. De huizen van de meiden zien er allemaal even keurig en netjes uit (alcohol is ten strengste verboden in en om het huis en jongens mogen alleen op de begane grond komen, zo niet; dan wordt je uit de vereniging gezet). In tegenstelling tot de sororities zien de futurities er verschrikkelijk uit; echt jongen dus, en hier hebben ze niet die regels. Oke terug naar het verhaal, we waren dus uitgenodigd met een paar meiden in een sorority, want zij waren geld aan het inzamelen voor hun vereniging. Tegen betaling konden we daar dus avondeten. Erg leuk om te horen hoe het er daar allemaal aan toe gaat, typisch amerikaans allemaal.

Donderdagavond was er een Halloween feestje in de DC (waar we eten), waar we zowaar 10 minuten naar toe zijn geweest, alleen even om te zien hoe het er aan toe gaat. Het leek meer op een middelbare school feest! Wel hilarisch om te zien, alles in Halloween sfeer; het eten, iedereen verkleed, etc. Nadat we onze tassen volgeladen hadden met redbull (dat wordt hier telkens gratis uitgedeeld) zijn we weer naar huis gegaan om een film te kijken.

Vrijdag overdag werd er hier in huis een ‘internationale quiz’ georganiseerd. Niet alleen voor ons als studenten maar ook voor mensen hier in de buurt etc. Ik dacht dat doen we even, maar viel dat even tegen. Wie kan er 12 mensen opnoemen die op de maan zijn geweest?? Ik kwam niet verder dan Armstrong haha. Gelukkig waren mijn teamgenoten een stukje intelligenter dan ik en uiteindelijk wonnen we de quiz. ‘s Avonds weer een feestje; Halloween hier in huis. De volgende ochtend eerst richting DC om eten in te slaan voor het hele weekend (zo gaat dat elke keer als we een trip maken) want daarna vertrokken we met zn 30en richting Santa Barbara, the place to be met Halloween. Met onze auto; Lukasz, Magda, Juliano & Cordi vertrokken we al vroeg want we wilden via een omweg naar Santa Barbara, de snelweg langs de oceaan. Dit was echt fantastisch!! Prachtige omgeving. Dit betekende alleen wel 9 uur in de auto, maar we kunnen ondertussen alleen al genieten van de autoreis! Ik zal eens proberen om de videos hiervan te uploaden. Om 8 uur savonds waren we in Santa Barbara, de rest was hier al voor een paar uur. Gelijk omgekleed in onze ordinaire Halloween outfitjes en daarna richting Isla Vista, waar alle studenten van Santa Barbara wonen en dus de feestjes zijn. Leerpunt van deze avond; met 30 studenten is het onmogelijk om bij elkaar te blijven. We zijn in geen 1 huis geweest, de hele avond was 1 grote zoektocht naar iedereen. Ik moet zeggen dat we best lol hebben gehad ondertussen, maar het was niet echt waarvoor we naar Santa Barbara waren afgereisd haha. Na 4 uur rond te hebben gelopen en ongeveer iedereen weer bij elkaar was besloten we maar om terug te gaan naar het hotel. Volgende probleem; een taxi. We waren namelijk niet de enigen die besloten om naar huis te gaan, er lopen zo’n 50 000 studenten rond tijdens Halloween. We besloten om zover mogelijk te lopen zodat we de eersten waren die een taxi tegen konden houden. Ook nu waren we niet de enigen met dit idee. Natuurlijk raakten we tijdens de zoektocht naar een taxi weer de helft kwijt haha. Nogal een drama want het was op zich ook niet echt warm in onze kostuums. Maargoed, uiteindelijk een taxi gevonden en om 5 uur sochtends konden we eindelijk in ons bed duiken. En koud was dat zeker niet want we sliepen met zn 12en in een 4 persoons hotelkamer; kosten besparing!

De avond was misschien niet zo’n enorm succes, maar de volgende dag was weer top. Heerlijk op het strand gelegen (30 graden!!) en Santa Barbara bekeken. Onwijs leuk om alles weer terug te zien!
Zondagavond waren we weer terug in San Jose.

Nu is het weer tijd voor het schoolleven!

• 03 November 2009 - 19:45

Mama:

Hoi Tari

Zo ver weg maar op het zelfde moment zitten we naar elkaar te mailen, ik stuur net je mail weg en kijk nog even nog even naar de binnen gekomen berichten en daar zie ik je laatste nieuws, weer een tof weekend gehad met je mede studente, wat geniet je toch.

veel liefs mama

• 04 November 2009 - 07:42

Marloes:

Ennn ik ben wederom jaloers! Wat maak jij toch heerlijke dingen mee daar! Prachtig verkleed ook :-D

Leuk zo'n sorority, zou éééécht wat voor ons zijn ;-)

Ik ga even keihard duimen dat m'n internet het doet vanavond zodat we lekker kunnen skypen (en opletten tijdens m'n college hihi)!

Liefde!

• 04 November 2009 - 09:22

Anke:

Hey Tari,

wat een ontzettende mooie foto's heb je gemaakt zeg! Het ziet er onwijs prachtig uit en het lijkt alsof je er helemaal thuis bent;) Je blijft er toch niet he, haha!

Veel plezier nog maar weer en hopelijk spreken we elkaar nog eens ;)

Groetjes van Anke

• 05 November 2009 - 15:40

Karen:

Wat een gave foto's weer! Echt super :D Wij hebben dezelfde weggereden van Santa Barbara naar jullie volgens mij, echt gaaf!

Ik neem aan dat je naast je drukke schoolleven ook wel een tijd hebt genomen om mij een pakketje te sturen? Want ik ga er vanuit dat de postbode binnenkort met een pakje voor m'n deur staat... ;)

Veel plezier nog!

Kus

• 15 November 2009 - 16:48

Marja Rietberg:

hallo tari.

Wat heb jij al veel gezien. Watgezellig met zoveel ergens heen te gaan. doe voorzichtig aan. groetjes fam Rietberg.