I-house virus - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu I-house virus - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

I-house virus

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

16 September 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Met een opgezwollen keel, dichte neus en kloppend hoofd zit ik in de bibiotheek te studeren met de kuchende Magda en Lukasz. Er is zowaar een virus gaande in huis, ik denk dat ongeveer 15 studenten zich zwaar belabberd voelen. De vitaminepillen uit Nederland vliegen er door heen, samen met de koppen groene thee met citroen (zie je mama, ik volg heus wel je wijze adviezen).

Ik moet me namelijk wel beter voelen... want Karen komt morgen met Kirsten! Wat zal dat raar zijn, om hun hier te zien. En Nederlands te praten! Met schrijven moet ik al nadenken.. laat staan praten. Zo kwam ik in Yosemite een Nederlander tegen, en ik had er moeite mee om om te schakelen. Donderdagmiddag komen ze aan en zondagochtend vertrekken ze al weer richting San Francisco. Kan ik eindelijk iemand laten zien hoe ik het hier heb! Waarschijnlijk gaan we weinig ondernemen, aangezien ze de afgelopen week druk zijn geweest met hun rondtrip. Ik geloof dat Karen wel even flink wilde shoppen en daar heb ik geen moeite mee. Daarnaast hebben zij tenminste een auto dus daar moeten we wel even gebruik van maken ;-)
Iedereen is benieuwd hier naar m’n grote zus uit Nederland, dus volgens mij worden het een paar leuke dagen. Ze slapen hier in huis en met een beetje sjoemelen kunnen ze gratis eten in in de DC ;-)

De afgelopen week hebben we op zich vrij weinig ondernomen, aangezien iedereen enigszins ziek is en druk is met studeren.. ik geloof dat ik nog nooit zoveel in de boeken heb gezeten terwijl het geen tentamenweek is. Maar aan de andere kant, het heeft wel wat. In huis hebben we een studeerkamer waar we met zn allen studeren, of we gaan naar de bibliotheek zoals vandaag. Een enorm gebouw met 9 etages en op de bovenste verdieping kun je studeren met een prachtig uitzicht over de campus! Dus dan is het eigenlijk niet zo’n straf om te studeren. De lessen gaan op zich beter, maar voor alles wat je doet krijg je punten en elke les is er wel een toets of een opdracht. En het kost even tijd om te achterhalen hoe ze dingen hier vragen, wat je precies moet leren. In Nederland weet je ondertussen precies wat je moet kennen voor een tentamen.

Stiekem doe ik genoeg andere dingen naast studeren; vrijdagavond hadden we een ‘feest’ hier in huis, dit keer alleen voor de studenten die hier wonen. Ontzettend leuke avond, vooral grappig om te zien dat iedereen totaal verschillend danst, een andere muziekstijl heeft, etc.

Afgelopen zaterdagavond moest onze universiteit American football spelen tegen de staat Utah. Een enorme happening! De campus beschikt over een enorm stadium, alles ontzettend officieel. Zo heerlijk typisch Amerikaans: cheerleaders, een orkest, iedereen in de kleuren vd universiteit en uiteraard met een glas bier en hotdogs. Was echt ontzettend leuk, al had ik werkelijk geen idee hoe het spel precies in elkaar stak. Na de wedstrijd hadden we een feestje bij iemand thuis, maar dat werd al snel afgekapt door de buren die de politie hadden gebeld.. Al weet ik nog steeds niet of ik dat moet geloven.

Zondag was een rustig dagje: studeren, sporten en de dag eindigde met een enorme regenbui! Wist niet wat ik mee maakte na een maand strak blauwe lucht. Maandag een dagje bibliotheek met Chiara, Cordi en Juliano en ‘s avonds een groepsles kickbox cardio in de sportschool!

Nu is het dus voornamelijk beetje uitzieken.. en in het weekend weer tijd voor leuke dingen.

Liefs

  • 16 September 2009 - 18:56

    Linda:

    Haaaaaay lieve taar!

    wat leuk allemaal! echt super zo veel mensen leren kennen enz!

    geniet er lekker van, en beterschap:(

    Kusss(L)

  • 16 September 2009 - 19:08

    Tante Hammy:

    Wel zielig hoor, Tari, maar goed dat je niet de enige bent, toch?
    Geniet van de dagen met Kare en Kirsten. Erg leuk om je Amerikaans avontuur zo te kunnen meemaken.
    Groetjes,tante Hammy

  • 16 September 2009 - 20:14

    Marloes:

    Och gut, wel een beetje goed voor jezelf zorgen hè! Zolang je maar geen Mexicaanse 'grippe' krijgt, komt het vast wel goed, lang leve de vitaminepillen van Gerda (en gezonde fruitjes eten natuurlijk :-D)!

    Je partyfoto's zien er weer lekker uit schat. Heb ook nog even de complete collectie op je facebook gecheckt, ziet er goed uit allemaal.

    Heb je al gesolliciteerd voor cheerleader?!

  • 16 September 2009 - 20:52

    Lisette:

    wow taar! dat je daar nog mee mag maken dat je ziek wordt..beetje vervelend;)
    maar joh, vet raar om zo'n wedstrijd mee te maken lijkt me, maar wel met een super tof sfeertje.. lijkt net zo'n film haha!

    doe kaatje de groeten van ons, spreken snel weer!
    liefss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Jose

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 42786

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: