Time flies.. - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Time flies..

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

27 Oktober 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Het is alweer 2 weken geleden dat ik op het vliegtuig stapte richting Nederland. Donderdagochtend kwam ik aan op Schiphol, waar mama & Anne me ophaalden! Een heerlijk weekend gehad, maar wat was het raar om even thuis te zijn. Zo ben je in the US en zo in NL. Hoogtepunt van dit weekend was natuurlijk het feest van mn ouders, wat erg geslaagd was! Maandagochtend ging ik alweer richting Schiphol. In tegenstelling tot de heenreis (3 stoelen tot mijn beschikking) was de terugreis iets minder comfortabel: precies tussenin. Helaas ook weer een lange tussenstop in Texas. Hoewel ik de tijd wel nuttig heb besteed want de volgende dag had ik gelijk 2 examens..! Maandagnacht bestond dus uit studeren, woensdag was ik gelukkig vrij, maar ook donderdag weer een examen. Tijd om bij te komen was er dus niet echt. 2 examens zijn in elk geval binnen, eentje is nog afwachten.

Vrijdag besloten we om het zwembad weer eens op te zoeken, want het was gedaan met de kou; de afgelopen week was het weer heerlijk zomer weer! (Ik ben zelfs enigszins verbrand, kunnen jullie het je voorstellen? ;)) Ook hadden we vrijdag voorbereiden voor Pancake Breakfast. Een jaarlijks evenement hier in huis waarmee alle studenten in traditionele outfits van alle landen rondlopen, de hele buurt, familie & vrienden uitgenodigd worden om te ontbijten. In totaal zo’n 300 mensen. Een nadeel, als studenten moesten we zowaar werken op die dag! Al klinkt dat erger dan het is, ‘s ochtends moest ik lootjes verkopen aan mensen om zo geld binnen te halen voor het huis en ‘s middags als hostess het evenement begeleiden. Uiteraard gekleed in een enig Hollands outfitje. Zie de foto’s als resultaat! Voorbereidingen waren dus vrijdag en zaterdag, en zondag was het evenement. Voor de rest het hele weekend bijgekletst met iedereen, zij waren immers vorig weekend naar Vancouver en Seattle geweest. Nu is het dinsdagavond, en is het weer tijd voor school dingen, maar ook tijd om de weekenden vol te plannen. Want tot onze schrik kwamen we erachter dat het semester nog maar 7(!!!) weken duurt. En dat vliegt voorbij. Ongelooflijk hoe snel het gaat.

Aankomend weekend is het Halloween; de outfits zijn besteld via internet, en die komen hopelijk morgen binnen.. Vrijdagavond is er een Halloween feestje hier in huis en zaterdagochtend vertrekken we richting Santa Barbara om daar zaterdagnacht Halloween te vieren. Zondagavond weer terug richting San Jose. Voor de rest zijn er plannen om te gaan skydiven, quads huren op het strand en dan komt Thanksgiving er ook aan! Er zijn nog te veel plekken die we willen zien.. en te weinig tijd! Nog even volop genieten dus.. !

Liefs

• 28 Oktober 2009 - 06:27

Marloes:

Heerlijk verhaal weer Taar! Je bent er maar druk mee, al die feestje! Waar hebben ze die Nederlandse outfit vandaan gehaald, hee? Nu denken ze toch niet écht dat alle Nederlanders er zo bij lopen? :-P

We moeten nodig weer eens skypen!

• 28 Oktober 2009 - 07:55

Karen:

Ik mis je klompen!!! ;)

Maar ziet er weer leuk hoor, en toch maar wel gaan skydiven? Super hoor! Ik zit ook al weer in het ritme van veel werken...

Ben druk bezig met m'n fotoboek, maar hoop datie voor de kerst af is! ;) Perfectionistisch he?!

Nou veel plezier nog en succes met je tentamens!

Kuss

• 28 Oktober 2009 - 10:41

Judith :

Lieve taar,

wat een enige foto's! haha, klinkt allemaal erg leuk! lekker dat 2 toetsen binnen zijn...

succes met het plannen van de leuke dingen;) , geniet and have fun!

liefs van mij

• 28 Oktober 2009 - 21:38

Tante Hammy:

Hallo Tari, wat een gezellig verhaal.En je ziet er erg Hollands uit , behalve dan de klompen. We zijn jaloers op al die trips die je maakt, we hopen wel dat je je tentamens haalt, want daar ging je toch vor???.
    lieve groeten en geniet nog maar van die 7 weken.

• 29 Oktober 2009 - 08:45

Lisette:

Taar!

Wat super leuk zo'n feest! echt geweldig idee, maar je outfit is toch wel de absolute topper op deze foto's;)
    hee vet goed van die examens, zo hard voor geleerd, dus dan mag het ook wel he...

nou geniet nog van die laatste 7 weken en doe nog veel leuke dingen!!

liefs liset