Fantastisch weekend in Yosemite - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Fantastisch weekend in Yosemite - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Fantastisch weekend in Yosemite

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

07 September 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Even een update van afgelopen weekend..

Eerst waren er plannen om naar Las Vegas te gaan, maar daar waren we veel te laat mee en met 20 studenten iets organiseren is best lastig. Vervolgens besloten we om met z’n twaalfen naar Yosemite te gaan, een national park.

Vrijdagochtend om 4 uur vertrokken we met zn zessen, de rest zou vrijdagavond komen. Aangezien het Labor weekend was, zaten alle campings vol en dus gingen we naar een camping waar je niet hoeft te reserveren, maar zo vroeg mogelijk in de rij moet staan. Om 9 uur waren we in het park en na 2 uur wachten hadden we eindelijk een plekje. Vervolgens de tenten op gezet en begonnen aan de eerste hike tocht. Zo ontzettend mooi !! Echt ongelooflijk. Maar oh zo zwaar, na 3 uur hiken waren we op de top, waar eigenlijk een waterval zou moeten zijn maar omdat het zo droog is was er geen water.. Vervolgens in een uur waren we weer beneden.

De camping kostte 5 dollar per nacht.. en waarom; er waren geen douches. De enige optie was de rivier!
S’ avonds rond het kampvuur gezeten, de rest was ondertussen ook aangekomen. De volgende dag stonden we om 6 uur s’ochtends al weer op want vandaag gingen we de Half Dome beklimmen, een tocht van 12,8 km de berg op! En geen paden, maar stenen en keien. Zo ontzettend mooi! Echt ongelooflijk. Halverwege gingen we met zn zessen verder, ik denk dat dit het zwaarste is wat ik ooit heb gedaan ;-) de meeste mensen trainen er voor, voor dat ze de Half Dome beklimmen. Na 6 uur steil hiken waren we eindelijk bijna bij de top. De laatste 500 meter was ONGELOOFLIJK steil en dooodeng. Je moest jezelf met behulp van 2 ijzeren draden en beiden kanten omhoog trekken. Je zat dus nergens aan vast! Maar wat een uitzicht.. na 20 minuten klimmen stonden we dan eindelijk op de top. Wat een fantastisch gevoel! Natuurlijk heel wat foto’s gemaakt en vervolgens moesten we weer terug… dit zou in 3 uur moeten lukken. Ondertussen was het al half 5 en rond 7 uur wordt het toch echt donker. En dan wil je toch echt niet meer in de bergen zijn. Overal wordt namelijk gewaarschuwd voor de beren. Op de camping waren grote boxen waar je je eten in moest bewaren en je mocht niks in eetbaars in de auto laten. Overal hadden ze foto’s hangen van beren die tenten en auto’s slopen.
Kortom, we moesten opschieten. Maar we wilden natuurlijk zo veel foto’s maken en een rustpauze bij de rivier.. rond half 7 begon het al donker te worden, eerst is dat nog leuk, een beetje schemer, mooie omgeving. Maar vervolgens kun je amper meer zien waar je loopt en aangezien het geen normale paden zijn, maar stenen en keien is het op zich handig als je ziet waar je loopt. En toen werd het toch echt donker en we hadden nog 1,5 uur te gaan.. we hadden 1 zaklamp met zn zessen, als we dat niet hadden gehad! Leuk was anders in elk geval. Om half 10 waren we eindelijk terug op de camping.. daar stond de rest op ons te wachten met heerlijk eten! Echt een top ervaring.
Zondagochtend uitgeslapen en rond de middag weer terug naar San Jose.. Nu is het maandagmiddag. De rest van de dag wordt studeren want heb veel in te halen.

Hieronder een aantal foto’s van het weekend!

• 08 September 2009 - 07:29

Marloes:

Jeeemig Taar, dat is wel heftig hoor! Pas je wel een beetje goed op jezelf? 8-| Ik vind je wel heel stoer!

Foto's zijn ook geniaal, en omg, jezelf wassen in de rivier? Hier loopt iedereen met flesjes desinfecterd spul voor als er een keer iemand niest en jullie gaan lekker badderen in de natuur, I love it!

• 08 September 2009 - 13:31

Karen:

Heb je alweer even gemaild! Maar dit ziet er stoer uit, heb er al zin in!

Ik zie je over 10 dagen ongeveer :D

Liefs xx

• 08 September 2009 - 15:43

Jelle:

Wat een top verhaal! Onwijs stoer dat jullie helemaal naar de top zijn geklommen. Ik ken een aantal mensen die dit ook hebben gedaan, maar die begonnen een aantal maanden van te voren met trainen! Spierpijn de dag erna?

Petje af dus!

Succes met school deze week.

• 08 September 2009 - 16:56

Bart:

Je bent dus niet aangevallen door een beer? Ook niet eentje gezien?

De foto's zien er gaaf uit joh!

• 08 September 2009 - 19:21

Judith:

Wauw! wat een verhaal en wat een ontzettend mooie foto's! als ik ze zo bekijk, heb ik stiekem tranen in mn ogen, ik mis je namelijk echt wel.

maarre, niet te stoer doen. Pas op jezelf! Jij bent veel te leuk om door een beer te worden opgegeten, laten we dat even duidelijk hebben!

heel, heel veel liefs

• 08 September 2009 - 19:22

Judith:

En genieten he Taar, maar zo te lezen doe je dat. ;)

• 09 September 2009 - 11:03

ADB:

Liefste!

Gelukkig ze spreekt (schrijft) ook nog NL.. Wat maak jij veel mee, super! Erg leuk dat jullie zoveel ondernemen.
    Pas je wel goed op jezelf? Al post gehad?
    En als er 'het een en ander' voorvalt verwacht ik natuurlijk wel n mailtje;).
    Weet je, Vido is verkocht:(..

Genieten schat! Dikke kus

• 09 September 2009 - 13:47

Papa:

Wel een hele belevenis natuurlijk,hele mooie foto"s pas je wel goed op! en komt er ook nog wat van leren?
    Veel succes, Karen komt ook al snel
    Groetjes kus!! papa

• 10 September 2009 - 03:30

Kim:

oeefff oh my god heb je geen last van hoogte vrees? Het klinkt allemaal te gaaf daar! Have fun, blijven genieten.

Ik ben een trouwe lezer hoor!
    xoxo

• 16 September 2009 - 09:11

Jasper:

He Tari,

Als ik dit zo lees, weet ik weer precies waar ik een jaar geleden was. Ook in Yosemite park, maar dan met de motor! Is inderdaad een hele ervaring.

Zie dat je onwijs aan t genieten bent.. Good for you. Je engels zal wel ondertussen een stuk sterker zijn geworden ;-)

Groeten vanuit Heineken Office van een jaloerse oud collega!

Have fun en behave yourself ;-)
    xxx