Na een lange vliegreis.. - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Na een lange vliegreis.. - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Na een lange vliegreis..

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

14 Augustus 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Na afscheid te hebben genomen op Schiphol van mama en Ruben, ging het toch echt beginnen. Eerst 9,5 uur vliegen richting Atlanta, gelukkig had ik een plaatsje naast het raam en er waren veel Nederlandse jongeren die een jaar highschool gingen doen in the USA, dus ik had wat te praten. Vervolgens moest ik 6 uur wachten in Atlanta.. Wat een enórm vliegveld! Wat gegeten, rondgelopen en een beetje mensen kijken. Vervolgens had ons vliegtuig nog 3 kwartier vertraging, maar eenmaal in het vliegtuig had ik weer een plaatsje bij het raam én een lege stoel naast me. Dus de restterende 5 uur heb ik aan een stuk geslapen. Het was immers ook al ’s ochtends voor mij. Bijna aangekomen in San Jose wees de piloot ons op een enorme bosbrand die we goed konden zien vanuit het vliegtuig, heel fijn idee ;)

Aangekomen in San Jose een door-to-door shuttle naar het huis genomen. Hier werd ik hartelijk ontvangen door Arash, de RA (Resident Assistent, buiten de kantooruren zijn er een aantal oudere studenten die het aanspreekpunt zijn de hele avond/nacht), van die avond. Vervolgens een aantal andere studenten ontmoet, de meesten waren Amerikanen of internationale studenten die vorig semester hier ook al waren. De meeste nieuwe studenten arriveren dit weekend volgens mij. Toen naar m’n kamer! Deze deel ik met Stephanie, een 21 jarig meisje uit Maleisië. Een kamer van ongeveer 12 vierkante meter denk ik, en ongelooflijk; zij heef haar kant VOL met spullen, de hele muur is amper meer te zien door alles wat ze heeft opgehangen. Maar ze was erg aardig, kreeg allemaal spullen van haar (oa veel kledinghangers dus dat was handig). Ook heeft zij voor beddengoed gezorgd, dat moet je hier eigenlijk huren of zelf kopen. Maar aangezien zij als ‘bijbaantje’ de was ofzoiets doet, kon ze dat gratis regelen. Snel uitgepakt en toen gaan slapen, rond half 2. Ondertussen is het hier 09.30 ’s ochtends en zit ik al 2 uur in de woonkamer een beetje te internetten en tv te kijken ;) duidelijk geval van een jetlag.

Zondag is hier een barbecue, als welkomstfeestje. Tot die tijd heb ik volgens mij zelf de tijd om hier enigszins te wennen. Vandaag ga ik dus denk ik maar een beetje boodschappen doen, en andere inkopen. Zometeen eerst even ontbijten en daarna met een Australisch meisje, Ebony naar een 'farmer market', waar ze allemaal vers fruit en groente hebben. Pas vanaf wanneer de school begint krijgen we hier ontbijt en avondeten, tot die tijd moeten we het zelf regelen. En middageten is dan ook op school. Wat ik verder dit weekend ga doen, geen idee. Ben benieuwd wanneer iedereen komt en wat voor een mensen het zijn ;) we zitten hier straks met 72 studenten, uit 31 verschillende landen waarvan 20 studenten Amerikaans zijn.

Ik zal ook even foto’s gaan maken van de omgeving enzo, het huis en mn kamer.

Tot gauw! Liefs

  • 14 Augustus 2009 - 22:40

    Marloes:

    Klinkt goed Taar! 3 kwartier vertraging is nog best te doen EN je koffers zijn blijkbaar ook netjes overkomen (ook niet geheel onbelangrijk)!

    Lekkere roomie hoor ik al wel, maarrr gewoon jouw helft ook volhangen zodat iig duidelijk is wat jouw deel is ;-)

    Geniet van je weekend, lekker even de boel herkennen en wennen aan je nieuwe omgeving.

    Sterkte met je jetlag!

    xx

  • 14 Augustus 2009 - 22:41

    Sonja:

    Superleuk om te lezen Tari, fijn dat je goed bent aangekomen!

    Nu even rustig bijkomen van de jetlag, en hopen dat de andere studenten snel komen en aardig zijn. Wanneer begint je school? Heeel veel succes! xxx

  • 15 Augustus 2009 - 08:25

    ADB:

    Liefste,
    Ik dacht, Taar is er al laat ik tich s even achter de cmp kruipen om te kijken hoe het is met mn topper. Ben blij te lezen je veilig bent aangekomen en al wat contactjes hebt. Is het een mooie omgeving, like SB? Je gaat het super hebben! Ben trots op je.

    Dikke kus uit het vandaag zonnige NL:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Jose

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 41243

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: