Eerste schoolweek - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

29 Augustus 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Het valt niet mee om als 20 jarige in the USA te wonen… op dit moment is iedereen aan het feesten in San Francisco en ik zit met een paar ‘under age’ brazilianen een film te kijken.. Valt dat even tegen. Maar, waarschijnlijk gaan we volgend weekend 4 dagen naar San Francisco. We zijn namelijk vrijdag vrij en maandag is het labor day. En dan proberen we om met 1 paspoort een club binnen te komen ;-)

Ondertussen zit de eerste schoolweek er al weer op. Het was nogal hectisch, want ik wilde 2 lessen veranderen in andere lessen en dat is een heel gedoe. Omdat ik een exchange student ben zijn de professors gelukkig aardig relaxt en is het makkelijk om een klas binnen te komen. Voor de Amerikaanse studenten is het veel moelijker, vanwege de kredietcrisis heeft de universiteit minder geld gekregen en ze hebben veel klassen moeten cancelen. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en nu heb ik alleen les op dinsdag en donderdag. Dat klinkt weinig, en oke dat is ook zo maaarrr ik heb nu al ontzettend veel te doen. De lessen vallen echt tegen. Hopelijk is het vooral een kwestie van wennen.

Naast de colleges hebben we deze week voornamelijk veel in de zon gelegen ennn gesport! Ze organiseren veel groepslessen in de sportschool. Zo zijn we een aantal dagen geleden naar de ‘zumba’ les geweest. Soort van rumba en salsa dans! Haha ontzettend grappig want we waren met 2 jongens, terwijl de hele groep uit meiden bestond.

Donderdagavond was hier een festival in een park waar we heen zijn geweest met een groep studenten. Onwijs veel lol, ik zal zo proberen wat foto’s up te loaden. Morgenavond gaan we dus bij Amerikaanse families eten en zondagavond hebben we met het hele huis een barbecue in het park. Ook is mn roommate jarig (21! Lucky her..) waar ik het overigens ondertussen goed mee kan vinden! Dus dat is chill. Dinsdagavond zijn we trouwens naar een baseball game geweest! Ontzettend leuk was dat, de hele sfeer: zo typisch Amerikaans.

Binnenkort krijgen we hier in huis een ‘student council’. Dit bestaat uit 5 studenten hier uit het huis, die alles organiseren, een president, vice president, treasurer, spokeperson en een secretaries. Deze week kunnen we ons inschrijven en volgende week moet iedereen speeches houden en vervolgens kan iedereen stemmen. Uiteraard ga ik hier aan mee doen! Nu alleen nog een speeche voorbereiden..

Ik zal nu proberen wat foto’s up te loaden!
Thanks voor alle mailtjes en berichtjes.. Heb alleen weinig tijd om te internetten, maar dit weekend ga ik even mailtjes sturen. Wat handig is, op de hele campus hebben we draadloos internet, dus tijdens de colleges kan ik internetten ;-)

Liefs

  • 29 Augustus 2009 - 07:57

    Karen:

    Leuke foto's! Je hoeft je dus zeker niet te vervelen..

    Ik heb je boodschappenlijstje ontvangen, dus dat moet goedkomen :D

    Liefs xx

  • 29 Augustus 2009 - 14:13

    Bianca:

    Hey Tari!

    ik heb even bijgelezen en klinkt allemaal super :)

    geniet ervan!

    liefs

  • 30 Augustus 2009 - 17:44

    Mama:

    We zijn net terug van vakantie papa en ik hebben erg genoten, al je nieuwtjes even doorgenomen morgen mail ik over de vakantie, liefs paps en mams.

  • 31 Augustus 2009 - 02:40

    Anne Wil:

    Je kamer ziet er in elk geval zeer 'huiselijk' uit ;-) beter dan kaal en saai toch? !

    Het ziet er top uit en zo klinkt het ook.

    Hier gaat alles zn gangetje. Weer volop aan het werk..

    xxxx

  • 31 Augustus 2009 - 20:55

    Marloes:

    Klinkt weer heerlijk lieverd!

    Had je mailtje met een uitroepteken in m'n mailbox staan tot ik weer tijd had om bij te lezen (A) Heb tóch internet op m'n kamer dus ben helemaal gelukkig!

    Je kamer is cool man!

    Heb net ook weer ff een stukje geschreven, kútfransen ;-)

    We mailen/skypen gauw okay?!

    x!

  • 02 September 2009 - 16:32

    Oma:

    ik heb alle foto,s bij mia bekeken vond ze erg mooi en leuk ,ik stuur je gauw een kaartje liefs oma

  • 02 September 2009 - 19:45

    Judith:

    wat een leuke fotos! ziet er allemaal gezellig uit! Maare, ik mis je wel! liefs van hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Jose

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 41246

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: