Update - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Update

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

24 Augustus 2009 | Verenigde Staten, San Jose


Hier eindelijk weer een berichtje vanuit San Jose. De tijd vliegt voorbij, de colleges zijn begonnen. Laat ik even bij het begin beginnen…

Vorige week dinsdag hadden we de introductiedag op de campus voor alle internationale studenten, 2600 in totaal. Hiervan zijn er 92 exchange studenten. Helaas ben ik toch echt de enige Nederlander, er zijn veel Duitsters en Fransen en ook onwijs veel studenten uit schotland/engeland/ierland, die hebben het in verhouding dus een stuk makkelijker met hun Engels. Over Engels gesproken, dit gaat allemaal prima, het is alleen redelijk frustrerend dat je continue moet nadenken over wat je wilt zeggen. Maar ik ga er vanuit dat dat snel voorbij is. Ik merk wel dat iedereen hier ontzettend internationaal bezig is, zo zijn er veel studenten die uit scandinavie, italie komen, maar die op de universiteit in Engeland zitten en hier vervolgens een semester gaan volgen. Oftewel, ongeveer iedereen spreekt al vloeiend Engels hier heb ik het idee.
In elk geval, de introductiedag was goed te doen. Ik ben blij dat ik in de I-house woon want we zijn al een hechte groep, terwijl de andere exchange studenten nog echt hun plek moeten vinden.

Vervolgens zijn we afgelopen week een dagje naar Santa Cruz geweest met z’n allen, naar het strand hier 40 minuten vandaan. Alleen was het nogal koud door de wind, maar werkelijk iedereen was verbrand.

Vorige week woensdag werd hier in huis een diner georganiseerd voor alle 92 exchange studenten: enorme drukte dus. Daarna zijn we naar een Irish pub geweest, waar ik zelfs binnenkwam. Helaas lukt dit alleen op bijvoorbeeld woensdagen, van donderdag tot zaterdag wordt er volop ID gecheckt.

Ook zijn we vorige week naar de ‘ great mall’ geweest, een enorme outlet. Daarnaast ook naar ‘ Valley fair mall’, een winkel centrum met alle grote merken. Hier heb ik dan eindelijk een macbook aangeschaft, eindelijk geen slome laptop meer die continue vastloopt. Als studentenkorting kreeg ik er gratis een iPod touch bij!

Afgelopen zaterdag zijn we naar San Francisco geweest, met 40 studenten. Echt een topdag! Het is maar een uurtje met de trein, waar je 15 dollar voor betaald. Hier hadden ze een tourbus geregeled waarmee we 2 uur door de stad hebben rondgereden. Vervolgens hebben we nog te voet de stad bekeken. ‘s Avonds wilden we weer uit, maar helaas voor mij kwam ik er niet in met mn 20 jaar. Dus toen met de andere ‘ under age’ studenten maar weer naar huis gegaan.. Helaas!

Vanaf afgelopen zondag is het ‘maaltijdplan’ ingegaan, wat inhoudt dat ik vanaf nu 7 dagen per week onbeperkt kan eten. Hoe heerlijk is dat ;-) Hier in huis kun je ontbijten en avondeten, maar het is het zelfde eten als op de campus, in de DC (dining commons) En je zou denken, dat stelt niks voor. Maar oh my! Wat een eten en zooveel keuze. Het fijne is: de campus is elke dag geopend tot 12 u ‘s avonds. Elke dag is er rijst, vis, kip, rundvlees, 5 verschillende soorten pizza, pasta’s, hamburgers, burrito’s, een saladebar met alles erop en en eraan, fruitsalades, alle soorten ontbijt die je maar kunt bedenken, ijs, chocoladekoekjes, cakejes, alle soorten drinken. Het valt niet mee om elke dag de pizza te moeten weerstaan, maar oke ik doe mn best. Tot nu toe lukt het aardig met gezond eten, en we proberen om elke dag hard te lopen of te zwemmen. En ik denk erover om pilates of yoga lessen te nemen (hier krijg je zelfs schoolpunten voor). Je kunt echt alle lessen volgen die je kunt bedenken, skuba diving, latin dance, salsa, hiphop, alle soorten sporten!

De I-house organiseert trouwens ontzettend veel. Zo kon je je bijvoorbeeld inschrijven om bij amerikaanse families te gaan eten. Samen met Cordie heb ik me daarvoor ingeschreven en volgende week zaterdag gaan we ergens eten. Ook hebben ze hier connecties met de plaatselijke rotary club, die elke vrijdagochtend lunchen en daar kunnen wij gewoon naar toe, om een beetje te netwerken. Dus daar gaan we zeker gebruik van maken.
Ook is het mogelijk om hier in huis te werken. Hier heb ik me ook voor ingeschreven, maar er zijn maar 8 plekken ofzo en we zitten hier met 70 studenten die allemaal wel wat willen verdienenen du sweet niet of dat wat wordt. Ook is het mogelijk om via school een internship te regelen, een soort van korte stage tijdens je colleges. Lijkt me super, maar even kijken of dat allemaal wel gaat lukken.

Nu ga ik gauw naar de campus, samen met nog 2 studenten moet ik Amerikaanse studenten werven om zich in te schrijven voor uitwisselingprogramma’s.

Liefs

  • 24 Augustus 2009 - 19:00

    Marloes:

    Ein de lijk!! ;-)

    Klinkt echt helemaal fantastisch allemaal zeg, niet normaal wat je daar allemaal kunt doen! Heerrrlijk zo'n enorme campus, lekker bezig blijven dacht ik zo!

    Gezond eten is inderdaad wel errug belangrijk hoor, maar lijkt me niet zo heel eenvoudig om die pizza te weerstaan haha!

    Leuk in ieder geval dat je al zo'n hechte groep hebt!

    Kusjee!

  • 24 Augustus 2009 - 19:56

    Linda:

    haaaaaay lieve Taaaar!!!

    heel erg leuk!! ik geniet van je verhalen!!

    Heel veel plezier he, Dikke Kussen(L)

  • 25 Augustus 2009 - 09:55

    Tante Mia:

                             Tari,watleuk om je verhalen te lezen het is wel genieten daar. Liefs ome Wim en Tante Mia               

  • 25 Augustus 2009 - 16:36

    Anne-wil:

    Taar het klinkt fantastisch! En ook de foto's spreken boekdelen. Prachtige campus en zo te zien heb je al weer heel wat nieuwe vrienden gemaakt. Top!

    Geniet er van want voor je het weet is het weer voor bij..

    Liefs

  • 25 Augustus 2009 - 16:37

    Bart:

    Wat een timing van anne wil ;-)

    hehe eindelijk een update op je blog, dit moet je echt even vaker gaan doen he!

    Maar het klinkt fantastisch, dus je bent flink aan het sporten? goed bezigg!

  • 27 Augustus 2009 - 19:21

    Jelle:

    Hey Tari

    Gaaf wat je allemaal meemaakt! Blijven schrijven en genieten daar. Ook even meer foto's uploaden he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Jose

Tari T.E.

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 41247

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2009 - 11 Januari 2010

San Jose, California

Landen bezocht: