Caribbean Cruise - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Caribbean Cruise - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Caribbean Cruise

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

20 Februari 2010 | Verenigde Staten, Miami

Caribbean cruise

Na 3 dagen in Miami was het dan eindelijk tijd voor de cruise waar we al zo lang naar uitkeken! Zeven nachten zou de cruise duren en we zouden 4 verschillende eilanden bezoeken; Domikaanse Republiek, Ameriaaknse maagden eilanden, Britse maagden eilanden en uiteindelijk de Bahama’s.

Zaterdagochtend vertrokken we dus met de taxi vanaf ons hotel richting de terminals van de schepen, jep net zoals op het vliegveld! Er lagen 4 ENORME schepen naast elkaar en een drukte van jewelste. Ongelooflijk! Het duurde even voordat we ingecheckt waren en het schip opliepen, want we waren niet de enige: totaal zaten er meer dan 2000 mensen op het schip! Voor we schip opgingen werden eerst onze handen ingesproeid met desinfecteerde gel. Dat vonden we er maar wat grappig uit zien, maar we zouden het nog VEEL vaker tegenkomen. In het hele schip werden we continue gebombardeerd met dat spul. Wilde je de restaurants in? desinfecteren, restaurant uit? Desinfecteren. Het schip op? desinfecteren. Het schip af? Desinfecteren. De bar in? desinfecteren.. ik ben nog nooit zo desinfecteerd geweest. Naast het desinfecteer avontuur hebben we toch nog genoeg andere dingen meegemaakt!

Oke, dus eenmaal op het schip werden we verwelkomt met een cocktail! Ik nam al een slok ervan toen de beste man ons kamerkaartje vroeg (iedereen kreeg een kamersleutel, waar je gelijk dus ook alles mee kon betalen op het schip) 10 dollar voor een drankje! Zo ging dat dus. Geen drankje dan maar, en gelukkig zag hij niet dat ik er al van had gedronken.

Onze kamer was nog niet klaar dus besloten we dit enorme schip met 17 verdiepingen maar eens te ontdekken! Oh my godd wat hebben we onze ogen uitgekeken: tig verschillende lounges, bars, casino, een bowlingbaan (!), basketbal veld, voetbal veld, klimmuur, golf baan, 14 restaurants, theater, fitness, een spa centrum, bibliotheek, een club, kunst gallerij, winkels, 2 zwembaden, 4 bubbelbaden.. en het zag er allemaal ZO prachtig en luxe uit!!! Ongelooflijk. Van te voren hadden we verwacht dat we misschien niet overal toegang tot hadden, aangezien wij het goedkoopste van het goedkoopste hadden, onze kamer lag immers op de laagste verdieping. Maar niets was minder waar! Van de 14 restaurant waren er alleen 8 waar voor je moest betalen, de anderen waren gratis. Dus ik dacht, oke dan zal het eten daar wel net zo zijn als in DC (van school) maar oh my!! Zoooveel eten en zoo heerlijk! Dat was lang geleden voor ons ;) 1 restaurant was 24 uur open en was een lopend buffet. Amper zoveel heerlijk en veel eten gezien. Dan was er nog een ander restaurant, summer palace, enorrrm groot en daar kon je niet naar binnen als je niet formeel gekleed was. Het was alsof je in de Titanic zat te dineren! Echt prachtig.

Maar oke, na dus het schip enigszins te hebben bekeken besloten we om te gaan lunchen buiten op het deck en vervolgens de jaccuzi uit te proberen! We waren zo slim geweest om alvast onze zwemspullen in de handtas te doen. Terwijl het schip ondertussen begon te varen vanuit de haven zaten wij met een drankje in de jaccuzi met een prachtig uitzicht op Miami beach!! Wauw, dat was echt geweldig.

Na een paar uur konden we op onze kamer en de koffers stonden er al klaar! Toen we binnenkwamen moesten we gelijk lachen, moesten we hier met zn 4en slapen?? Er stonden 2 1 persoonsbedden in, en de kamer was zo’n 3 bij 4 meter. En een mini badkamertje. Maar ondanks dat het klein was, zag het er prachtig uit! Alles van hout en prachtig afgewerkt. Wat bleek, er werd een bed uitgeschoven die tussen de 2 bedden in kwam, wat precies pastte dus het was 1 groot bed. Daarnaast konden we een bed uitklappen er boven.
Maar wat een servive, elke avond als wij weg waren kwamen er 2 jongens op de bedden op te maken en elke ochtend als we weg waren kwamen ze de bedden weer opmaken en klapten ze de andere bedden weer in. Elke ochtend nieuwe handdoeken, nieuwsbrief over wat er die dag te doen was op de boot en een handdoekje opgevouwen in een dier (jawel, elke dag een andere ;)) ook werden de ijsklontjes bijgevuld, en alles schoongemaakt. Maargoed, je bent dan ook verplicht om een flinke fooi achter te laten. In totaal is er trouwens 1200 man aan crew!

Vervolgens werd er omgeroepen dat het hele schip naar het theater moest gaan voor een emergency drill! Met 2000 man zaten we dus in het theater, moet je nagaan hoe enorm deze dus was voor op een schip! Iedereen moest zijn zwemvest meenemen vanuit de kamer, dus daar liepen we dan over het schip met ons zwemvest. Wat een lol!
Na deze oefening gingen we op onze missie om cocktailglazen op de kop te tikken. Cocktails werden geserveerd in plastic cocktailglazen die je dus als souvenier mee kon nemen. Maar eerst tegen betaling van 10 dollar. Aangezien wij daar te gierig voor waren besloten we lege glazen ergens van dan te halen, te wassen en vervolgens onze eigen alcohol in te doen. Officieel mocht je geen eigen alcohol meenemen (ze moeten toch ergens op verdienen op de boot) hadden wij in plastic waterflessen alcohol gestopt en zo hoefden we daar niet veel geld aan uit te geven. Uiteindelijk dus de hele week goedkoop gedronken! ;)
De eerste avond heerlijk gedineerd met uitzicht op de zonsondergang! Daarna konden we het weer niet laten om in ‘s avonds naar de jacuzzi te gaan. Vervolgens een bezoekje gebracht aan het casino en de club. Een heerlijke eerste avond!

De volgende dag bleven we ook nog steeds op het schip, in totaal zouden we 2 hele dagen op het schip blijven. Heerlijk ontbijtje en aan het zwembad gelegen. Ook de klimmuur uitgeprobeerd! Toch apart, een klimmuur op het schip, maar dat was wel echt onwijs leuk. Een relaxt dagje dus, savonds gedineerd in summer palace, het ‘titanic restaurant’. Ongelooflijk, wat een eten. We keken onze ogen uit, een heerlijke kreeft en fantastische toetjes.

De volgende dag om 8u ‘s ochtends onze eerste stop; de dominicaanse republiek! Elke bestemming waar we heen gaan zijn er verschillende excursies die je kunt doen. Voor deze eerste hadden wij besloten om naar een klein eilandje te gaan, waar niemand woont en alleen een hotel staat. Je kunt er dus makkelijk een rondje omheen lopen! Omdat er geen haven was werd iedereen met kleinere bootjes vervoerd. Ik denk dat dit het mooiste eiland was dat we hebben gezien. WAUW! Zulk prachtig water, palmbomen, het strand, het hele sfeertje. Net alsof we op een onbewoond eiland waren! (alleen dan met 200 andere toeristen..) Toen we aankwamen werden we al gelijk bestormd door de lokale mensen met hun souveniers. Leuk om te zien natuurlijk, maar ergens voelden we ons slecht. Er is onwijs veel armoede daar (buur land Haiti) en wij als rijke, verwende toeristen komen daar even hun rust en prachtige natuur verstoren! Maar aan de andere kant, het toerisme is daar hun grootste inkomstenbron.. dus oke dan maar veel souveniers in slaan hihi.
De ligstoelen stonden al klaar! En na de nodige fotosessie haalden we onze snorkelspullen tevoorschijn. Ik heb nog nooit zulk blauw en prachtig water gezien!! Stond je tot je nek in het water, je zag nog steeds de kleurrijke vissen om je voeten heen zwemmen. Ongelooflijk! De onderwatercamera was de beste aankoop ever op dat moment! De hele dag dus in de zon gelegen en gesnorkeld. Terwijl wij lagen te relaxen liepen de barmensen continue rond met drankjes in kokosnoten en ananassen! Dat hoorde er natuurlijk wel helemaal bij, en voor 4 dollar (!) konden we dat niet aan ons voorbij laten gaan. Op en top genieten!!

Rond 5 uur ‘s middags moesten we weer terug richting het schip. Nog even richting het zwembad en vervolgens weer een luxe diner. Qua entertaining zit het trouwens ook helemaal goed op het schip! Elke avond zit het helemaal vol met shows, spelavonden, feesten, verzin het maar. En de dagen dat we op het schip zijn heb je de ene cursus na de andere. Van een cursus handdoeken opvouwen (in die dieren haha), tot fitness seminars, presentaties over waar je de meest fanastische juwelen kunt kopen, en weet ik veel allemaal wat.
Deze avond hadden we een soort van musical, daarna weer naar de club.

De volgende dag kwamen we ‘s ochtends vroeg aan op de Amerikaanse maagden eilanden, in het dorpje St. Thomas. Je zou het bijna niet geloven, maar een groot deel van de mensen kwamen daar niet om de stranden te bekijken, maar om te winkelen! St. Thomas staat bekend om de goedkope diamanten. Natuurlijk hebben we even een kijkje genomen, en 400 dollar ipv 1000 dollar voor een ring is inderdaad een goede korting. Maar he, voor dat geld kunnen we nog een cruise doen! Dus al gauw de winkels verlaten en een taxi genomen richting een haven waar we vervolgens een boot namen richting St John, een ander eiland. Zo onwijs mooi! Maar eenmaal op St John bleek dat we nog weer een andere taxi moesten nemen naar een mooi strand. We besloten een rondje te lopen en daarna weer terug te gaan naar St John, en een taxi te nemen richting Meghan beach, een prachtig strand weer. Alleen waren we hier absoluut niet de enige toeristen: met ons schip waren er nog 3 andere schepen aangekomen die dag, en iedereen gaat naar Meghan’s beach (als ze niet gaan shoppen althans..) Dus we lagen wel erg dicht op de andere mensen maar vooruit. Hier de hele dag doorgebracht en uiteindelijk weer terug naar het schip. We reden door de bergen terug en op een gegeven moment hadden we prachtig uitzicht over de haven van St Thomas met 3 cruise schepen naast elkaar.
Eenmaal terug op het schip zijn we savonds naar een comedy show geweest en daarna werd er een feest gehouden buiten op het dek.

De volgende dag waren de Britse maagden eilanden aan de beurt. We kwamen aan op Tortola eiland. We besloten om hier weer een excursie te doen, normaal gesproken worden deze georganiseerd door de cruise, maar je betaald toch altijd wat extra. Daarom besloten we om dit keer met de lokale bevolking iets te doen. We wilden namelijk naar het eiland Virgin Gorda, deze staat bekend om zijn ‘baths’, een strand met enorme keien waar je door heen kon lopen.
Maargoed, eerst dus op zoek naar iemand die ons met de boot er heen kon brengen. Er gingen namelijk wel veerboten, maar die gingen op vaste tijden en niet zo vaak. Samen met een ander Duits gezin kwamen we bij lokale mensen die ons daar wel heen konden brengen tegen betaling. Allemaal prima en we konden vast wel op de boot wachten, een klein speedbootje. En daar kwam onze captain: een enorme dikke zwarte man (oke, dat klinkt niet zo aardig) met een zwarte zonnebril en gouden ketting. (zie de foto’s). wat hebben we gelachen, maar stiekem was het nog best scary. Hij kwam met een verhaal opzetten dat we meer geld moesten betalen etc. het duurde uiteindelijk nog een halfuur voordat we vertrokken, en eenmaal daar aangekomen waren we bang dat hij ons niet meer zou ophalen. Maargoed, uiteindelijk niks gebeurd natuurlijk.
Daar dus lekker avontuurlijk gedaan tussen alle rotsen, en uiteindelijk weer voor de verandering aan het strand gelegen!
Eenmaal terug op het schip met onze drankjes in de hottub en savonds weer naar een show en vervolgens was er een whiteparty op het schip.

De volgende dag waren we weer een dag op zee, dus enigszins uitgeslapen en verder heerlijk relaxen op het schip. Weer van alles georganiseerd natuurlijk dus geen moment verveeld. Savonds een acrobatische show, en dinner. Daarna was er een ‘perfect couple show’, er werden verschillende koppels uit het publiek gehaald die of kort getrouwd waren, of juist heel lang en die moesten verschillende testjes doen. Wat hebben we gelachen!

Vrijdag al weer de laatste bestemming; de Bahama’s! Ons schip had daar een eigen eiland; Great Stirrup cay. Weer de hele dag gesnorkeld, zoveel prachtige vissen! Ook was ere en barbecue georganiseerd, er werd gedanst op caribische muziek en lekkere drankjes! Echt een top dag weer.
‘s Avonds voor de laatste keer een luxe diner, een show, en voor de laatste keer snachts in de jacuzzi. Wat hebben genoten! Rond 4 uur terug naar onze kamer, ingepakt (best lastig inpakken met zn 4en in zon klein kamertje) en vervolgens nog een paar uurtjes geslapen. Om 8 uur waren we alweer in Miami! Met onze korte broeken aan wilden we het dek over lopen te gaan ontbijten, totdat we zagen dat het stormde buiten en we hoordden dat het 7 graden was!! Gelijk terug dus en de warme kleren aangedaan. Een record in Miami, zou koud. Hadden wij weer! Vervolgens een taxi genomen richting ons hotel, dit keer op Miami Beach. Hier stonden Eddy en Hitomi op ons te wachten, die waren voor een paar dagen vanuit New York naar Miami gevlogen. Dit hotel was een verschrikking; een gat in het raam, geen verwarming.. dus de overgang was zwaar! Haha. Die 2 dagen hebben we dus voornamelijk veel gekaart, films gekeken en uiteindelijk ook nog even eddy en hitomi Miami beach laten zien. Na 2 nachten was het tijd om terug te gaan naar San Jose..
Ik vraag me af of deze reis uberhaupt nog wordt overtroffen!

Toch ook weer heerlijk om iedereen in het huis te zien na meer dan 20 dagen! En de laatste week was nu voor mij aangebroken.. ondertussen hadden Sean, Pinto, Juliano & Stephanie een huis gehuurd, vlak bij I-house voor het volgende semester. Hier heb ik dan ook m’n laatste week door gebracht aangezien ik geen kamer meer had in de I-house. Die laatste week bestond uit de laatste inkopen doen, opruimen, inpakken, etc. En vooral genieten van de laatste dagen.

De afgelopen 6 maanden waren zonder twijfel de meest fantastische tijd tot nu toe. Zoveel gezien, maar vooral zoveel geweldige mensen ontmoet en als groep zijn we ontzettend hecht geworden in zo’n korte tijd. Met zekerheid kan ik zeggen dat we elkaar absoluut blijven opzoeken!

(voor foto’s van de cruise verwijs ik even door naar Hyves)

• 21 Februari 2010 - 21:11

Tante Hammy:

wat een belevenis zo'n cruise!
    helaas hebben we geen hyves, maar hoplijk zien we ze nog weleens.
    groetjes.