Op naar Florida: Orlando & Nieuwjaar in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Op naar Florida: Orlando & Nieuwjaar in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Op naar Florida: Orlando & Nieuwjaar in Miami

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

08 Februari 2010 | Verenigde Staten, Miami

Ook al ben ik ondertussen alweer 3 weken terug in Nederland.. een verslag van het laatste gedeelte onbrak nog.

Vanuit New York vertrokken we met het vliegtuig richting Orlando, terwijl we IN het vliegtuig aan het internetten waren dankzij gratis wifi, kwamen we een paar uur later aan in Orlando. Hier zouden 1 nachtje verblijven, want de volgende dag zouden Magda en Lukasz hier ook aankomen en met een auto zouden zij ons ophalen om richting Miami te rijden. Rond de middag kwamen we aan op het vliegveld van Orlando, van de winter in New York stonden we nu opeens in het 25 graden Orlando. Vervolgens de bus genomen richting ons hotel, ook weer een hele onderneming. Openbaar vervoer wordt hier namelijk alleen gebruikt door de laagste groep van de samenleving, dus daar zaten we als enige blanke toeristen in de bus. Was blij toen we eruit konden! Ons budget hotel lag ook een beetje buiten het centrum, dus de eerste dag in Orlando alleen maar films gekeken en bijgekomen van ons avontuur in New York. Om 6 uur vielen we dan ook al in slaap. De volgende dag zouden we wel naar downtown Orlando gaan om de stad te bekijken. Na al onze bagage in een of andere ‘storage bedrijf’ te hebben achter gelaten weer ons favoriete vervoers middel (de bus) richting de stad genomen. Downtown stelde eigenlijk niet heel veel voor, Orlando kan fantastisch zijn, maar dan moet je wel alle atractieparken bezoeken zoals Disney, Universal Studios, en nog velen anderen. Maargoed aangezien wij daar de tijd en het geld niet voor hadden en aangezien Orlando voor ons maar een tussenstop was besloten we het gewoon te houden op een rondje downtown.

Florida staat bekend om de vele meren, en midden in het centrum was dan ook een prachtig park met het Eola meer. In het normaal zo rustige Orlando was nu een of andere grote optocht van de scouting verenigingen. Vele middelbare scholen waren daar met verschillende groepen en net op het moment dat wij het park in liepen werden er lunchpakketten aan de studenten uitgedeeld.. Gewoon net doen of je erbij hoort en vervolgens hadden we een gratis lunch! Vervolgens dus gepicknickt in het park met onze uitgebreide lunch.

In Orlando zijn ook vele kleding outlets te vinden, dus aan het einde van de middag besloten we om daar maar even te gaan kijken, nu voor de laatste keer met de bus! Eenmaal daar een paar uurtjes rondgebracht te hebben kwamen Lukasz en Magda ons daar ophalen. Heerlijk om hun na 10 dagen ook weer te zien! Vervolgens dus naar Miami gereden waar we 4 uurtjes over hebben gedaan. Rond 3 uur ‘s nachts kwamen we aan in ons hotel. Na 4 uurtjes slaap besloten we op te staan want we hadden gepland om naar Key West te gaan. Key West is het zuidelijkste puntje van de Verenigde staten. Om Key West te bereiken vanuit Miami duurt het zo’n 3,5 uur, waarvan 2,5 uur bestaat uit 1 snelweg met aan beide kanten de prachtig blauwe zee met fantastische stranden. Nog nooit zoiets gezien! Na een paar uur op het strand te hebben gelegen en het stadje hebben bekeken weer terug richting ons hotel. Het was trouwens oudjaarsdag, en we hadden nog niet eens plannen voor oud en nieuw! Anthony, een Franse vriend van ons uit het huis, heeft 3 maanden stage gelopen in Miami en ons dus een hele lijst gegeven met wat we allemaal moesten zien. Ook gaf hij ons een telefoonnummer van zijn vriend en die zou ons graag Miami laten zien. Dus op oudejaarsavond besloten we hem te bellen waar the place to be is in Miami met oud en nieuw. In plaats daarvan nodigde hij ons in zijn appartement, hij organiseerde namelijk een feest! We hadden alleen geen idee wat we ervan moesten verwachten, we wisten dat hij 30 was dus of het kon een groot feest zijn of een familie feestje.. en het laatste was waar! Haha dat was dus stiekem een tegenvallertje. Maar uiteindelijk onwijs leuk gehad. Zijn luxe appartement stond midden in het centrum, 35 verdiepingen hoog en dus prachtig uitzicht over al het vuurwerk. Misschien geen wild oud en nieuw feest, maar wel een unieke ervaring! Na 12en werden we vervolgens uitgenodigd door een andere vriend van hem om naar zijn ‘house party’ te gaan op South Beach Miami. Dus dachten we, misschien toch nog een groot feest! Een nog luxer appartementencomplex, onze auto’s werden voor ons weggereden, etc. Dit keer nog mooier uitzicht zelfs over de luxe jachten en een zwembaden op het dak! Maar oke, weer geen groot feest. Toch wel een fantastische ervaring. Toeval was trouwens dat de vrouw die in dat appartement woonde Nederlands was! Eerste Nederlander weer eens in lange tijd.
Rond 5 uur ‘s ochtends terug richting ons hotel. De volgende dag toch weer om 10 uur opgestaan want dit was de laatste dag dat we een gehuurde auto hadden. Vandaag de stad zelf van Miami bekeken, prachtig om te zien maar in Miami zelf is het vooral bedrijven, de plek waar het gezellig is is Miami Beach, een soort van eiland die door meerdere bruggen aan Miami zelf vast zit.

Eerst dus Miami zelf bekeken, bayfront park, winkel centrum etc. Vervolgens richting Miami South beach, prachtig strand!!! Ongelooflijk blauw water. Langs Ocean drive gelopen, de bekende straat van Miami Beach, een boulevard langs het strand. Enorme drukte, veel restaurantjes en overal dansende mensen. Echt heerlijke sfeer! Verder rond gereden en alle plekken bekeken die we volgens Antony moesten zien.

Vervolgens de auto ingeleverd en met de taxi terug naar ons hotel waar we dan eindelijk konden uitrusten van de afgelopen drukke dagen in Miami. Nog even in de zon gelegen (jaa op 1 januari!!) en vervolgens weer inpakken.. want de volgende dag zouden we vanuit de haven van Miami vertrekken voor een 8 daagse cruise op de Caribbean!

• 08 Februari 2010 - 19:53

Marloes: