Zonnig San Diego & Formal Dinner - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu Zonnig San Diego & Formal Dinner - Reisverslag uit San Jose, Verenigde Staten van Tari T.E. Hertsenberg - WaarBenJij.nu

Zonnig San Diego & Formal Dinner

Door: Tari

Blijf op de hoogte en volg Tari T.E.

05 December 2009 | Verenigde Staten, San Jose

Na alle drukte weer tijd voor een update.
Vorige week was het Thanksgiving break en een trip naar San Diego stond op de planning. Woensdagnacht vertrokken we met 4 auto’s eerst richting Los Angeles om een dagje door te brengen in Six Flags! Het valt trouwens niet mee om met 4 auto’s bij elkaar te blijven, vandaar dat we walkie talkies hebben aangeschaft, werkelijk hilarisch maar ook erg handig! Eenmaal aangekomen in Six Flags konden we gelijk 2 uur in de rij staan voor de eerste achtbaan.. Maar oh my, wat een gave achtbanen!! Echt ongelooflijk. Liggend op je buik, liggend op je rug, staand, etc.. absoluut toffe dag. Daarna naar ons hotel in Los Angeles gereden, een paar uur geslapen en om 12 uur savonds ging de wekker; shopping time!! Donderdag was het namelijk Thanksgiving en vrijdag is het ‘zwarte vrijdag’. Op de nacht van donderdag op vrijdag is het gekkenhuis om te winkelen, de meest bizarre kortingen!! Zo heb ik bijvoorbeeld een fossil tas gekocht; van 260 dollar voor 45!! En Magda heeft schoenen vanuit 350 voor 30 dollar, echt ongelooflijk. Maar wat een drama ook; eerst een uur rondrijden om een parkeerplaats te vinden en vervolgens een uur in de rij om te betalen. Maar het was het absoluut waard! Om 8 uur ‘s ochtends lagen we pas weer in bed.. vervolgens om 11 uur er weer uit om richting San Diego te rijden. Onderweg Newport Beach & Laguna Beach bezocht, echt prachtig. Eenmaal bijna in San Diego redden we langs een enorme witte verlichte kerk (zie foto’s), wat onze aandacht trok en we besloten om te kijken. Zag er prachtig uit, maar helaas konden we niet naar binnen. Het was namelijk een ‘Mormon kerk’, mensen kunnen pas naar binnen als ze van dat geloof zijn. we werden al gelijk aangesproken door mensen van de kerk, erg interessant maar ook erg apart.

Eenmaal aangekomen in San Diego eerst een duik genomen in het zwembad en vervolgens uiteten met de hele groep. Dit was immers de laatste trip met z’n allen.. Die avond vroeg naar bed aangezien we amper hadden geslapen. De volgende dag zijn we naar Seaworld geweest; onwijsss gaaf!! Super mooie shows. ‘s Avonds beetje rond gereden in San Diego en vervolgens een feestje met zn allen in het hotel; het regende namelijk pijpenstelen in San Diego! Was dat even een tegenvaller ;). De volgende dag nog een ander strand bezocht in San Diego, waar we tot onze verbazing een ijsbaan tegenkwamen bij een hotel direct aan het strand. Schaatsen in korte broek.. heel apart!
Vervolgens terug naar San Jose, waar we 11 (!!) uur over gedaan hebben in plaats van 7, continue in de fille door alle drukte met Thanksgiving.. Maar het was echt een superweekend!

Eenmaal thuis weer druk aan de studie, donderdag had ik m’n eerste examen en een eindpresentatie. Het examen viel tegen, dus even afwachten maar de eindpresentatie ging prima. Voor de rest afgelopen week veel bezig geweest met de voorbereidingen voor Formal Dinner, wat gisteravond plaats vond. Het thema was Hollywood en iedereen keurig in stijl! Erg speciale avond, eerst een groepsfoto gemaakt en daarna met iedereen gegeten. Vervolgens verschillende presentaties: iedereen moest aan het begin van het semester een baby foto inleveren en daar hadden ze nu een soort van quiz van gemaakt en een onwijs grappige presentatie om heen gemaakt. Ook wordt er elk jaar een foto presentatie gemaakt van alle roommates en dit komt in het huis te hangen. Daarna was er een foto/video presentatie over het hele semester, alle gebeurtenissen & trips. Om in het sfeertje van Hollywood te blijven heb ik samen met Ebony een award voor iedereen in huis gemaakt. Iedereen kon van te voren stemmen. Na alle presentaties was er een feest in huis. Echt een super avond, maar het afscheid komt nu echt dichtbij. De komende 2 weken examens en dan zit het er al weer op. Maar daar willen we nog even niet aan denken!
Vandaag dus een relaxte dag, e-mailen, schooldingen en zometeen met Magda en Steph maar eens een rondje hardlopen.

Liefs!

• 06 December 2009 - 05:16

Marloes:

Love your dress! Je hebt weer een hoop beleefd Taar! Nu nog even flink bikkelen voor je tentamens (ik ook bah) en dan nog even alles eruit halen wat erin zit! Wel zin om je weer te zien hoor!

Dikke liefss

• 06 December 2009 - 15:13

Tante Hammy:

Hallo Tari, wat heb je weer een hoop beleefd, het zal niet meevallen om straks thuis weer je ritme te vinden. Dus geniet er nog maar van, en sterkte met je examens! Groetjes, ook van ome Jan

• 07 December 2009 - 14:49

Pappa En Mama:

nou het ziet er weer geweldig uit!
    Doe je best voor de laatste tentamens en dan is het alweer feest

Liefs paps

• 18 December 2009 - 11:29

Fam Rietberg :

hallo tari wat heb je veel gezien en beleefd en je durft ook overal in knap hoor het is hier erg wit en er licht 40 cm sneeuw als het door blijft vriezen kunnen ze schaatsen peter gaat vannavond om 11 uur op wintersport ze gaan met 3 autos wij zijn nog niet zo fit buikgriep gehad tari het ga je goed groetjes peter en marja en peter

• 20 December 2009 - 09:51

Karen:

En? Hoe zijn je tentamens gegaan? Ik las in de mail bij pap dat je nog heel wat van plan bent! Dom. Rep moet je wel oppassen, schijnt dat je alleen op je resort kan zijn, en daarbuiten is het niet erg prettig!

Nou ik hoor het wel weer van je!

Kuss